söndag 15 december 2013

Lista

En kort recension av den bästa boken jag läst i år
- Svårt med bästa, men Louise Boije af Gennäs bok Blå koral var fängslande. Handlar om ett stockholmsgängs liv. 
Det starkaste minnet från 2013
- När det tog slut med Honom. Ett annat också när jag kom på vad jag ville bli när jag blir stor.
Det gulligaste djuret jag träffat under året
- En kollegas hund.
Utan tvekan den låt jag lyssnat mest på!
- Svårt! Men blivit mycket Mumford & Sons, Håkan Hellström och Oskar Linnros
Den finaste kramen jag fått
- När jag började gråta i vännens famn efter uppbrottet med Honom.
Det här fick mig att börja gråta
- Grät mycket av hjärtsorg. 
Den bild jag är mest nöjd med
- Den jag tog efter yogan en ljum sommarkväll när jag hittade en elefant målad på trottoaren. Kände mig lugn och harmonisk.
Av alla filmer jag sett det här året är det här den bästa
- Någon med Ryan Gosling. Ser inte så mycket film.
Det blogginlägg som jag vill att alla ska ha läst och varför
- Mina senaste här. Jag har skrivit fån hjärtat och vore väl roligt om folk gillade det. 
Det godaste jag ätit!
- Får nog säga pappas grillade kött i somras.
Sommarkvällen som jag aldrig ville skulle ta slut
- Typ alla när man är med vänner, har det fint och känner sig levande. 
En mycket trevlig överraskning!
- Fått lägenhet! Kom in på utbildningen!
Något som gjorde mig riktigt stolt
- Mina bra studieresultat.
Det finns många bra serier men det här är den jag tyckte mest om
- Var väldigt hooked på True blood i somras. 
Ett användbart tips eller knep som jag vill dela vidare
- Våga gör slut när det inte känns helt hundra längre.
En resa jag gärna gör om
- Resan från förorten in till stan.
Årets mest minnesvärda konsertupplevelse
- Håkan Hellström på Hovet.
Det här är jag som mest tacksam för
- Att jag kom in på den utbildning jag går på. Att jag överlevde sommaren.
Det bästa beslutet jag tagit och varför
- Klippte håret. Kändes nytt, fräscht och rätt. Börja på utbildningen. 
Det finaste meddelandet jag fått under året
- Kanske Hans sista då kanske även om jag läser det med viss bitterhet och dålig smak i munnen.

Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar